Tuesday, May 31, 2011

Transition

Bila esok nak start praktikal...





Yang mencuakkan



1. Tak tahu employer nanti macam mana, boss garang tak, supervisor kejam tak.


2. Kalau tak boleh bangun pagi macam mana??!


3. Pergi office nak pakai baju apa eh? Soalan bodoh aku tanya Mak aku, "Mak, baju kurung formal tak?" -.-"


4. Nanti nak pergi lunch dengan siapa? Siaaaapaaaa? Nasib baik ada ramai budak batch sama tempat. Phew!


5. Nanti macam mana eh kerja dia? Kena fotostat buat kopi ke kena pergi audit company lain ke kena buat kerja type type ke apa? Siapa nak ajar semua ini? Kalau tak pandai buat macam mana?


6. Nanti colleagues okay tak? macam mana nak mingle dengan dorang ini? Ramainya chinese, aku tak pandai cakap cina! -.-"


7. Ini yang rasa nak belajar pergi kelas baca buku je ini, cuaaaaak lah nak kerja.


8. Habis. Susah dah nak dating.






Yang agak menyeronokkan



1. Pengalaman. Skemanya. -.-"


2. Rasa dewasa tiba-tiba. Panggil I lady okay? Bukan girl girl lagi dah.


3. Boleh melaram dah sekarang. Takde siapa nak kata apa.






Tapi yang paling best is...




















Masyuk.






Heh heh. Selamat berpraktikal my dear friends. Kerja dengan niat ikhlas, bukan kerana wang semata-mata -.-" Cari rezeki yang halal. Jangan nakal-nakal. No flirting though you're hot. Jangan lupa log book, employer evaluation, attendance sheet etc. etc. jangan lupa register course and validate and bayar yuran and belanja saya makan.





Jumpa lagi on March 2012. Salut!

Sunday, May 29, 2011

90's Kids

Ingat tak dulu-dulu time kecik-kecik waktu Internet belum ada, komputer tak canggih mana, and dekat rumah aku memang zaman itu tak pernah ada komputer, so tiap kali kalau nak main game je kena tunggu main kat Makmal Komputer sekolah. Sedih. So every time kalau hari yang ada Kelas Komputer, memang aku excited. Tengok lah. Kalau kelas BM yang buat kat Makmal Komputer (time kecik-kecik dulu tak panggil Lab Komputer/Computer Lab, panggil Makmal Komputer, sebab sekolah rendah English aku selalu fail -.-", nak speaking jaaaaauh sekali) aku memang excited!




Sebab? Sebab BM subjek senang! Heh heh. Tapi senang-senang pon, kena buat latihan berkomputer itu biar dapat 50/50. Paling-paling pon aku nak score 46 or 47 ke atas. Kalau dapat 45 ke bawah memang frust ah sepanjang hari. Konfem sedih rasa nak nangis.




Sebab? Sebabnyaaaa, kalau dapat score markah A1, nanti boleh main benda alah ini.







Tetris. Game 8-bit yang paling best pada aku. Dulu kalau sesiapa ada game yang harga RM10 kat pasar malam yang game dia semua bricks yang ada from A-Z itu, memang aku jealous sebab aku tak pernah ada. Ya, tak pernah ada. Orang panggil benda itu brick game kot. Aku tak tahu. Sebab waktu aku kecik aku memang takde banyak toys ke apa ke. Barbie doll? Tak minat. Tapi this one game memang aku minat habis. Aku rasa semua childhood dia zaman aku and before aku pon mesti layan game ini. Simple je, takde macam games budak zaman sekarang main. Chak games dia nak Spongebob, Fairly Oddparents, Dora the Explorer. -.-"




Tapi yang tak bestnya zaman sekolah dulu, kalau kelas selain dari BM. Math okay lagi, sebab aku memang in love dengan Math sampai mati. Tapi dalam masa one hour nak kena buat kira-kira pastu nak key in jawapan kat komputer, 50 SOALAN PULAK ITU, sakit. So kalau kelas Math kat Makmal Komputer memang aku prepare awal-awal la mental physical, nak pergi berperang.




Itu okay lagi. Tapi kalau kelas BI............ MasyaAllah. Memang kau berangan. Kalau teacher tak pandang, aku akan tiru-tiru Indian girl seorang dalam kelas aku ini, dia memang sangat terer English (zaman itu, dia cakap simple English pon aku dah rasa dia sangat superior dah), nama dia Shivani tak silap. Memang every time kelas BI kalau homework aku memang selalu tiru dia. Dia pon macam tak kisah sebab kadang-kadang satu kelas tiru dia, well, most of the Malay students lah. Yang Punjabi ke or some Malays yang memang pandai tak tiru. Aku golongan tak pandai so aku tiru. Haha.




Waktu zaman primary school, BI aku memang zero. Kalau boleh letak negative, memang aku rate English aku -65. Kalau kena buat homework yang short essay based on gambar itu memang aku jarang sangat buat. Tunggu Shivani. Haha. Naik high school baru pandai sikit-sikit. Sebab? Peer pressure. And due to the existence of cool and never boring songs in 2003. Start dengan layan lagu Dilemma in late 2002, aku start nak learn English sendiri sendiri lepas itu try tengok English movies tak pasang subtitle or kalau cakap laju sangat aku pasang subtitle English instead of Malay. Memang dah agak lambat time aku belajar speaking semua, tapi it's never too late to belajar ilmu kan?




Alhamdulillah sekarang tengok TV tak perlu lagi subtitle. KECUALI! Kalau aku tengok Harry Potter, and The Lord of the Rings. Harry Potter sebab British accent dia taknak laju lagi and semua orang nak cakap bisik-bisik, LOTR sebab nama orang dan tempat pon aku tak pandai beza, and Gandalf/Dumbledore suka cakap bisik-bisik menyampah aku!




And I'm glad masalah aku back in primary school dulu adik-adik aku takde face the same problem pon. At least, that's what they told me. Ika, hands down. Super superior, tahap dia waaaay lagi jauh dari aku. SPM pon English A1 lagi terer dari BM A2. And dia dengan Alia favorite subject diorang English. -.-" And raaaamai lagi yang aku kenal yang terer English sejak kecik, tahniah. Rasa nak bow kat korang. Aku zaman dah tak segan nak speaking depan orang dulu baru rasa English ini seronok. Tapi memang seronok pon!




And nak tahu apa yang lagi seronok? French! Sebab? Sebab fashion everywhere semua uses French! Haha takde kaitan. Tapi betul lah. Lanvin, Balmain, eau de toilette, eau de parfum, Hermes, Issey Miyake eh terlampau banyak nak listkan kat sini. Semua itu French words. Banyak aku belajar after belajar French. Seronok seronok seronok! Especially bila discuss dengan Encik R pasal designer labels ini, dia lah ajar aku macam mana nak sebut. Biasalah, dia asal France. :P





Eh, dah jauh aku melalut. Tujuan utama nak tunjuk aku main Tetris tiap-tiap hari sekarang, tapi paling tinggi dapat so far pon Level 12. Sedih.






Esok nak main lagi.

Friday, May 27, 2011

Look What I Found on My Twitter Timeline!





HAHAHA ROTLMFAO.




Kebetulan yang funny. LOL. Follow me on Twitter at @LailoAzwa.

Thursday, May 26, 2011

Lapar

Food for thought.







Food that must go down my throat right now.

















Filling your stomach is way more important. Seriously.

Tumblr-Freak




Apesal Timeline Twitter aku macam ini? Degil taknak keluar. Refresh banyak kali pon takde apa-apa. Siap suruh aku pergi follow people? Hello, I'm following 74 people already. -.-"




Lepas itu cakap as if aku tak pernah Tweet suruh pergi tweet in the box above. Pffft. See, crash la ini maknanya eh? Facebook je yang boleh diharap, bak kata Mark Zuckerberg "We don't crash ever!"




BTW, I am so in love with my Tumblr theme! LOL desperate. -.-" I've found a link that contains all these cool themes, well, cool to me. So I started to use one of them and I improvised a bit, here and there to make it look like the coolest, like now. :)






I edited the 'Questions?' link and added the other two - the submission and the number of user online links. It's pretty simple actually, I just edit the html code by cutting/copying/pasting and tadaaa! Done. Oh and this theme come in handy; I don't have to add the endless scrolling code because it is already embedded in the theme, so I just have to choose whether to enable/disable the button. Easy.






And! I also added my Contact Info (Facebook, Twitter etc.) links at the bottom every page. I disable the endless scrolling 'coz I think it kinda look messy... But what I'm so in love with this theme is not ony that it has an auto endless-scrolling, which I found quite rare on Tumblr (I think only the new ones have this feature) but also it has the 'To Top' button. The one in the most left, that pointing to the top one? I don't know what it's called actually, I just call it 'To Top' sebab, well bila kita klik dia terus pergi to the top of the page. So that's a very good combination, endless scrolling and 'To Top', because visitors tak susah nak kena scrolllllllllll back naik atas. Easy. Kan?





Okay. I'm a Tumblr freak.







Visit my Tumblr here. :)

Wednesday, May 25, 2011

Nadiah & Alfi



Hello! It's been awhile since I last updated my blog, well, the last time was not really updating, actually, more like... Okay let's not talk about it. So today I have something to share with my dear readers (if there's any). Last Saturday I went to Kajang for my cousin's akad nikah. (BTW Ammar, now I know Kajang is not that near to KL, I'm so lame.) Congratulations to Nadiah and Alfi and I wish both of you happiness and a long-lasting marriage. Amin.





So here are all the pictures; so enjoy scrolling moi babes!





Kapten Alfi and Dr. Nadiah



Family Paklong is so cute :)
[L-R] Syuhada, Maklong, the gorgeous pengantin, Paklong, Nazuha and husband, Aduka



Officially husband and wife. Alhamdullillah.
We were right at the back over the door, blocked by all the other guests, due to our late arrival, no thanks to silly journey trip to Paklong's house. LOL. But that's another story.



[Back L-R] Maklang, Mak, The pengantins, Cikton, Huda with baby Hadiff, Datin Ikin, and Along
[Front L-R] Ika, Saidah




Credit to Encik Aduka's Albums from Facebook for the pictures.





The reception was held on last Sunday at Dewan UPM, Serdang. That was my first time in UPM so yeah I was a bit excited. A bit. I wasn't really into wedding reception and stuffs (unless I'm the wedding planner) because it's gonna be full of people I don't recognize and definitely involve taking pictures, and my pictures would be bound to be included, not my thing, so I was quite grumpy in the morning, but I can't miss the wedding can I? Despite my enthusiasm and rising anticipation to watch The Lord of The Rings Trilogy, many thanks to Encik R for lending me the VCD (Special Extended Version pulak tu!), I just kept my mouth shut and prepared for the wedding. So the only thing that I was looking forward to was the food. And it was... worth it. Kinda. Unfortunately I have no photos of the food, though. But what made even more frustrated was I couldn't even take a good picture of the pengantins! Yelah guna phone murah, tak mampu den DSLR. So, the pictures will be coming out soon, right after my cousin, Ikin posted it on Facebook or her blog. I'm waiting, cousin. :P





This is the best that I got (after much editing). Not a good editor. I must say I suck at this.





The Pelamin



Dewan Banquet UPM



Bride and groom walking down the aisle, but no glimpse of them.
-.-" This is the only shot that worth going into my blog.




Besides the food, there were something else that really caught my attention. Or should I say, someone.







Sarrinah Saffiya Bt Maz Aduka, in her cute little black dress. :)



And this is Hadiff, Sarinnah's little brother.
He's such a good boy I never heard him cry. :)



My big family.
[Clockwise] Mak, Maklang, Along, Cikton, Liya, Huda, Mak Uda, Haziq (he looks like Russell from the movie Up. So cute!), Haikal, Hakimi, and Iwan




You know, now I really have many brilliant ideas for my own wedding. Some of them are really crappy. I don't want a lavish, extravaganza wedding, I just need a simple one, yet soooo classy and it must be aweeesomeeeee. The theme would be gold, and white, and a hint of a dark color like blue black or maybe even black, or a dark green! Yes! Green velvet, that would be nice. Hmmm.



Going to plan my wedding day now, while watching The Social Network. And drooling over Andrew Garfield. Multi-tasking. Right. -.-" Bye bye!